jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

sobota, 4 grudnia 2010

:: materiały warsztatowe

Przez cały listopad my, autorki podręcznika "Czas na przedsiębiorczość", oraz edukatorzy WSzPWN spotykaliśmy się z Państwem podczas warsztatów metodycznych, prezentując materiały do poprowadzenia zajęć na temat: Globalizacja, czyli o tendencjach rozwoju gospodarki. Mamy nadzieję, że spotkały się one z Waszą, nauczyciele podstaw przedsiębiorczości, aprobatą. Zgodnie z obietnicą zamieszczamy na blogu prezentację, która może stanowić jeden z elementów lekcji - oczywiście możecie ja Państwo dowolnie modyfikować po pobraniu na twardy dysk własnego komputera. 


Prezentację można też zobaczyć tutaj.
A poniżej - krótki komentarz do poszczególnych slajdów:


Slajd 1

---------------
Slajd 2
---------------
Slajd 3
McDonald's Corporation – sieć barów szybkiej obsługi, założona w 1940 r. w San Bernardino w Kalifornii.



Slajd 4
The Coca-Cola Company – największy na świecie producent, dystrybutor i sprzedawca napojów bezalkoholowych. Siedziba firmy mieści się w Atlancie, w stanie Georgia, USA.
Struktura organizacyjna The Coca-Cola Company opiera się na podziale geograficznym, w ramach którego poszczególne oddziały firmy w różnych krajach tworzą grupy.

Slajd 5
BP, wcześniej British Petroleum, BPAmoco, jest brytyjskim przedsiębiorstwem naftowym założonym na początku XX wieku. Obecnie BP jest trzecim co do wielkości przedsiębiorstwem petrochemicznym na świecie (po firmie ExxonMobil, oraz Royal Dutch/Shell). Spółka jest notowana na giełdach: londyńskiej i nowojorskiej (NYSE)

Slajd 6
Adidas AG – niemiecka firma produkująca obuwie i odzież sportową, założona w 1924 przez braci Dasslerów jako Bracia Dassler OHG.


Slajd 7
Toyota Motor Corporation , największy koncern motoryzacyjny świata, który zatrudnia około 323 tys. pracowników (czerwiec 2008)


Slajd 8
---------------


Slajd 9
Praca własna uczniów


Slajd 10
PRZYCZYNY GLOBALIZACJI:
  Postęp technologiczny
* elastyczność produkcji
* zróżnicowanie odmian produktów
* innowacje produktowi
* skracanie cyklu życia produktów
* możliwość poszerzenia kręgu potencjalnych klientów
* wzrost kosztów w sferze badań i rozwoju
* konieczność szybkiego wprowadzania produktów na rynek
* wzrost sprzedaży

  Postęp telekomunikacyjny
* łatwość dostępu do informacji
* poszerzenie zbioru informacji
* skrócenie czasu wymiany inf.
* skrócenie czasu i obniżenie kosztów transportu
* poszerzenie kryteriów decyzji strategicznych
* przyśpieszenie procesów decyzyjnych
* zmniejszenie znaczenia lokalizacji źródeł transportu
* mobilność zasobów i kontrahentów.

  Procesy integracji politycznej
* redukcja barier międzynarodowej wymiany handlowej
* standaryzacja technologiczna
* standaryzacja prawna
* instytucje ponadnarodowe
* zmniejszenie kosztów wymiany handlowej
* jednolite standardy techniczne
* jednolite normy prawne
* możliwość uczestniczenia w ponadnarodowych projektach.
Slajd 11
---------------
Slajd 12
Szwajcarki Instytut Ekonomiczny KOF (niem. Konjunkturforschungsstelle) co roku publikuje ranking, w którym ocenia postęp globalizacji w poszczególnych krajach.
Lokata kraju uzależniona jest od:
wielkości przepływów gospodarczych: handlu, inwestycji zagranicznych i inwestycji portfelowych.
ograniczeń ekonomicznych: barier importowych, stawek celnych, podatków od wymiany międzynarodowej
przepływu informacji: liczba użytkowników internetu, TV, prasa
osobistych kontaktów pomiędzy przedstawicielami poszczególnych krajów: interakcji wśród mieszkańców, rozmów telefonicznych, korespondencji, turystyki
związków międzykulturowych
prowadzonej polityki zagranicznej: liczba ambasad, liczbę umów zawartych między dwoma lub więcej państwami

Slajd 13
Miejsce:
         Belgia       92,95
         Austria      92,51
         Holandia   91,90
23. Polska       81,26
Slajd 14
Praca własna uczniów


Slajd 15
Zalecany sposób realizacji ćwiczenia:
         Podział uczniów na niewielkie 3-4 osobowe grupy.
         Losowanie przez przedstawicieli grup poszczególnych fragmentów tekstu.
         Praca w grupach
         Omówienie wniosków na forum klasy

Slajd 16
Wypieranie z rynku małych, lokalnych przedsiębiorstw, zubożenie społeczeństwa.
Aspekt negatywny.
Slajd 17
Przyspieszenie przepływu informacji, upowszechnianie wiedzy.
Aspekt pozytywny.

Slajd 18
Możliwości rozwoju i wzrostu produkcji w krajach słabo rozwiniętych, wzrost poziomu życia ich mieszkańców.
Aspekt pozytywny.

Slajd 19
---------------
Slajd 20
---------------
Slajd 21
---------------

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz