Ostatnie miesiące przyniosły pewną nowość na rynku - zakupy grupowe. Okazuje się, iż sprzedaż grupowa może się opłacać zarówno sprzedającym jak i kupującym. Jest to również świetny sposób na wywoływanie potrzeb wśród klientów, którzy często nie wpadli by nawet na pomysł zakupu jakiejś rzeczy czy usługi, gdyby nie atrakcyjna oferta na jednym z portali prowadzących sprzedaż grupową (grupon.pl czy gruper.pl - dwa czołowe portale w polskiej sieci).
Takie zakupy polegają na zgłoszeniu chęci zakupu danej rzeczy/usługi/bonu zakupowego, zgłoszenie takie jest od razu zobowiązaniem (sprawdzane są automatycznie czy klient dysponuje odpowiednimi środkami do zakupu) do zakupu jeśli transakcja dojdzie do skutku. I tu właśnie dochodzimy do klu całego systemu - otóż transakcja dojdzie do skutku jeśli określona przez sprzedawcę liczba klientów zgłosi chęć zakupienia danej rzeczy.
Na portalu "Marketing przy Kawie" można przeczytać:
"Z opublikowanego przez Polskie Badania Internetu raportu wynika, że zakupy grupowe zyskują w Polsce coraz więcej zwolenników. W listopadzie 2010 roku witryny z tego rodzaju specjalnymi ofertami odwiedziło już 3,2 mln osób. Zdecydowanym liderem pozostaje Groupon.
Zakupy grupowe szybko zyskują na popularności wśród polskich internautów. Po pół roku od powstania CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) i Gruper.pl łączny zasięg wszystkich serwisów zakupów grupowych sięga już 18%, a łączna liczba ich użytkowników 3,2 mln. Groupon i Gruper to także zdecydowani liderzy – z ich witryn korzysta odpowiednio 2,6 mln i 785 tys. internautów. Tam też odwiedzający najchętniej kupują zniżkowe bony.
Oferta serwisów grupowych jest skierowana przede wszystkim do mieszkańców dużych i średnich miast. Na przykład Gruper.pl oferuje zniżki w ponad pięćdziesięciu, a Groupon.pl w ponad dwudziestu miastach. Okazuje się jednak, że 30% odwiedzających serwisy to mieszkańcy wsi. Wynika to z faktu, że większość serwisów stara się także oferować bony do zrealizowania na terenie całej Polski. Najczęściej dotyczą one ofert sklepów internetowych (bon zniżkowy) lub pobytów w hotelach w atrakcyjnej górskiej czy nadmorskiej miejscowości."
Zakupy grupowe szybko zyskują na popularności wśród polskich internautów. Po pół roku od powstania CityDeal.pl (obecnie Groupon.pl) i Gruper.pl łączny zasięg wszystkich serwisów zakupów grupowych sięga już 18%, a łączna liczba ich użytkowników 3,2 mln. Groupon i Gruper to także zdecydowani liderzy – z ich witryn korzysta odpowiednio 2,6 mln i 785 tys. internautów. Tam też odwiedzający najchętniej kupują zniżkowe bony.
Oferta serwisów grupowych jest skierowana przede wszystkim do mieszkańców dużych i średnich miast. Na przykład Gruper.pl oferuje zniżki w ponad pięćdziesięciu, a Groupon.pl w ponad dwudziestu miastach. Okazuje się jednak, że 30% odwiedzających serwisy to mieszkańcy wsi. Wynika to z faktu, że większość serwisów stara się także oferować bony do zrealizowania na terenie całej Polski. Najczęściej dotyczą one ofert sklepów internetowych (bon zniżkowy) lub pobytów w hotelach w atrakcyjnej górskiej czy nadmorskiej miejscowości."
M.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz