Marketing to taka dziedzina nauki, która praktycznie ciągle zaskakuje nas klientów czymś nowym. Ostatnio spotkałam się z pojęciem shopdroppingu i jakie było moje zdziwienie, kiedy okazało się, że to kolejny nurt który zapewne w najbliższym czasie wejdzie na stałe do kanonu działań marketingowych.
Shopdropping (często zamiennie używanym określeniem jest droplifting) to działania polegające na zostawianiu różnych przedmiotów na sklepowych półkach lub wystawach, bądź tez modyfikowaniu przedmiotów oferowanych w sklepach. Na świecie działania takie w dużej mierze stosowane są jako happeningi artystyczne bądź też protesty mające ludziom coś uświadomić.
W naszym kraju we wrześniu ubiegłego roku grupa niezależnych designerów GRÜPPA, podążając za ideologią i estetyką firmy IKEA - niespodziewanie i w tajemnicy wdrożyła do warszawskiego sklepu IKEA własny produkt: Dziadka Dekoracyjnego OPPÄ.
O całej akcji można przeczytać tutaj (zdjęcie pochodzi ze wskazanej strony).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz