jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

wtorek, 23 kwietnia 2013

:: dwie pieczenie przy jednym ogniu

No cóż, muszę się przyznać – znowu wyszperałam w Internecie coś, co można wykorzystać na szkolnych zajęciach. I to realizując dwa, zupełnie odmienne tematy. Obejrzyjcie ten filmik:

źródło: http://www.mastercard.com/pl
Tematyka niby oczywista, nieskomplikowany sposób przekazu – ale poruszany problem – planowanie domowego budżetu – to bardzo istotne zagadnienie. Filmowy przekaz można wykorzystać jako wstęp lub podsumowanie lekcji dotyczącej przychodów i wydatków gospodarstwa domowego. W takim przypadku dobrze byłoby przygotować dla uczniów kartę pracy, zawierającą następujące pytania: 
  • Czemu służy planowanie budżetu? 
  • Jakie płyną z tego korzyści? 
  • Jakiej zasady należy bezwzględnie przestrzegać planując wydatki? 
  • O jakich wydatkach jest mowa w filmie? 
  • Jak można je pogrupować? 
  • Jakie recepty na kontrolowanie wydatków wskazano w filmie? 
  • Co oznacza zastosowane w filmie określenie „emocjonalna matematyka”? 
  • Które wydatki twojego gospodarstwa domowego zaliczysz do stałych i koniecznych, a które są przykładem wydatków dokonywanych pod wpływem impulsu? 

Zupełnie inny wydźwięk może mieć ten sam materiał prezentowany podczas omawiania tematu: Reklama – czyli jak wpłynąć na decyzję klienta?. Tutaj uczniowie powinni zastanowić się, co jest faktycznym motywem umieszczenia filmu w sieci, czemu ma on naprawdę służyć. Przydatne mogą okazać się pytania: 
  • Czego dotyczy film? 
  •  Jaka tematyka jest w nim poruszana? 
  • Co jest celem przekazu? 
  • Z czym tak naprawdę mamy do czynienia? 
W moim przekonaniu tego typu zadania służą nie tylko pogłębieniu wiedzy z podstaw przedsiębiorczości. Mogą stanowić też dobrą szkołę przed egzaminem maturalnym z języka polskiego, podczas którego młodzież ma za zadanie zapoznać się z tekstem źródłowym i sformułować odpowiedzi na pytania z nim związane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz