jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

sobota, 30 kwietnia 2011

:: noc przedsiębiorczości cz.2

W związku z tym, iż w warsztatach biorą udział osoby z różnych klas (20 osób to taka górna granica ilości uczestników, żeby wszystko przebiegało sprawnie i nie było nudno), na początku warto zorganizować zajęcia integracyjne. Tym razem zajęcia te prowadził jeden z uczniów.

Następnie były warsztaty dotyczące planowania i organizowania przeprowadzili zaproszeni absolwenci – obecnie studenci SGH, którzy przygotowali case study. Służyli też informacjami dotyczącymi studiowania na ww. kierunku, opowiedzieli o barwnym życiu studenckim.


W przerwach, oprócz posiłków, uczniowie grali na konsoli, śpiewali.

Następnie odbyła się gra „Kaczki”, która była przeprowadzona w oparciu o scenariusz przygotowany przez FMP. Jest to gra, której towarzyszy spory harmider i duży hałas, tak więc przeprowadzanie tej gry w czasie lekcji jest bardzo ryzykowne, a poza tym zajmuje ona sporo czasu, zwłaszcza, że uczniowie rozkręcają się powoli, i dopiero po kilku rundach zaczynają rozumieć tendencje działające na rynku kaczek.

W czasie takich warsztatów można jeszcze (a co praktykowałam w przeszłości) poza standardowymi scenariuszami lekcji przedsiębiorczości, zagrać w planszową grę edukacyjną Cash Flow (o tej grze niedługo), obejrzeć film odnoszący się do tematyki przedsiębiorczości (Wall Street, The Social Network), zagrać w symulacyjną grę „Zarządzanie firmą” stworzoną przez FMP. Zapewne co nauczyciel to inna strategia przeprowadzenia takich warsztatów.

A jak wyglądają Wasze warsztaty przedsiębiorczości? Kiedy się odbywały? Czego dotyczyły?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz