jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

środa, 27 kwietnia 2011

:: noc przedsiębiorczości cz.1

Noc przedsiębiorczości to warsztaty w ramach dodatkowych zajęć, które odbywają się w nietypowej formie bo w nocy, w moim przypadku od 21.30 – 6.00.
Celem tego typu zajęć jest przede wszystkim pokazanie, iż przedsiębiorczość to przedmiot którego można się uczyć na wiele sposobów. A w związku z tym, iż wiele gier, scenariuszy zajęć nie da się  przeprowadzić w czasie lekcji, ze względu na czas ich trwania, jak również na poziom hałasu, który w czasie gier jest często generowany, pojawia się potrzeba organizowania spotkań poza lekcjami. Dlaczego zajęcia w nocy? Ponieważ jest to bardzo atrakcyjna dla młodego człowieka pora – w nocy nie trzeba być w domu, a można być w szkole, którą zna się tylko z dziennego funkcjonowania – moi uczniowie ostatnio byli tak podekscytowani faktem bycia w nocy w szkole, iż zaczęli od jej zwiedzania po ciemku :)
Oczywiście z punktu widzenia nauczyciela należy się odpowiednio przygotować, zwłaszcza jeśli chodzi o odpowiedzialność za młodzież. Ja napisałam list do rodziców, w którym opisałam zamysł warsztatów uzasadniając ich celowość. Następnie rodzice podpisywali formułkę, iż wyrażają zgodę na udział swoich dzieci w tego typu zajęciach.
Należy również pamiętać o cateringu – w przypadku ww. „nocki” był wyznaczony jeden uczeń ustalający i nadzorujący kto co przynosi ze sobą – dzięki temu, zwłaszcza w chwilach kiedy dopadał nas sen - mogliśmy zjeść kanapkę, ciasto, wypić kawę czy sok.
Ważna jest również świadomość, że nie jest możliwe ciągła edukacyjna koncentracja ucznia (zwłaszcza o tak nietypowej porze), dlatego też ćwiczenia i zajęcia edukacyjne przeplatałam karaoke, grami komputerowymi czy śpiewaniem przy akompaniamencie gitary.

Jaki był przebieg warsztatów? O tym następnym razem.

p.s. inspiratorem i pomysłodawcą takich warsztatów jest Kasia - towarzyszka mojej przygody z podręcznikiem "Czas na przedsiębiorczość"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz