jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

poniedziałek, 18 czerwca 2012

:: komiksowa ekonomia

Wakacje tuż, tuż…, ale ostatnio natrafiłam na niezwykle interesującą propozycję dla uczniów (i nie tylko). To otwarty konkurs na animację komputerową lub rysunkowy komiks o tematyce ekonomicznej, którego organizatorem jest fundacja Forum Obywatelskiego Rozwoju oraz Bank Zachodni WBK. Aby wziąć w nim udział należy przygotować pracę na jeden z wybranych tematów: Gospodarka – bogactwo narodów, Polska - zielona wyspa czy Atlantyda?, Jak trwale przywrócić wzrost gospodarczy w krajach strefy euro?, Uwolnienie zawodów regulowanych - szansa czy zagrożenie? To naprawdę fajny przekrój problemów, ukazujących współczesne realia gospodarcze.
Więcej informacji dostępnych jest tutaj.
Dla mnie, jako nauczyciela bardzo ważny jest aspekt dydaktyczny całego przedsięwzięcia. Po pierwsze – uczestnicy zdobywają rzetelną wiedzę. Po drugie – do najlepszych prac specjaliści z ORE, wspierani przez ekspertów z FOR, przygotowują scenariusze lekcji, które można wykorzystać podczas zajęć z uczniami. Po trzecie – tak prowadzone spotkania z młodzieżą zyskują na atrakcyjności i zachęcają uczestników do przemyśleń i samodzielnego poszukiwania wiedzy.
I na konie jeszcze jedna refleksja – a może konkurs przenieść również na szkolny grunt? Na przykład jako uczniowski projekt do zrealizowania w ramach przedmiotu podstawy przedsiębiorczości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz