jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

środa, 13 lipca 2011

:: okno Johari cz.2

Ciąg dalszy tego wpisu.

Arena (obszar wiedzy publicznej) jest to obszar, który zawiera wiedzę o danej osobie znaną zarówno jej, jak i innym znajdującym się w jej otoczeniu. Wielkość areny wynika z tego, w jakim stopniu dana osoba udostępnia informacje o sobie. Menedżer powinien świadomie kształtować wielkość i zawartość tego obszaru poprzez działania:
·         świadome budowanie wizerunku w otoczeniu,
·         dzielenie się doświadczeniem
·         informowanie otoczenia o swoich potrzebach, oczekiwaniach, przeżyciach, dzielenie się refleksją.

Fasada (obszar własnej wiedzy)w obszarze tym znajdują się wszelkie informacje, których menedżer nie ujawnia. Kształtuje się ten obszar poprzez:
·         zachowanie zdrowych ram prywatności,
·         zarządzanie informacją jaką posiadamy

Ślepy punkt (obszar naszej niewiedzy) zawiera informacje, których nie posiadamy, a które możemy pozyskać jeśli się postaramy. Strefa ta obejmuje formalne oceny dokonywane w pracy oraz komentarze odnoszące się do naszej pracy i zachowań.

Obszar nieznany (obszar wiedzy nieznanej) jest naszą przyszłością. Obsza obejmuje sytuacje, które jeszcze nie nastąpiły i dlatego ani my ani inni nie wiedzą jak się w nich zachowamy – nowe kompetencje, nowe cele.

Źródło: dodatek promocyjny do Harvard Business Review Polska „Self – edukacja menedżerska”.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz