Ciąg dalszy tego wpisu.
Arena (obszar wiedzy publicznej) jest to obszar, który zawiera wiedzę o danej osobie znaną zarówno jej, jak i innym znajdującym się w jej otoczeniu. Wielkość areny wynika z tego, w jakim stopniu dana osoba udostępnia informacje o sobie. Menedżer powinien świadomie kształtować wielkość i zawartość tego obszaru poprzez działania:
· świadome budowanie wizerunku w otoczeniu,
· dzielenie się doświadczeniem
· informowanie otoczenia o swoich potrzebach, oczekiwaniach, przeżyciach, dzielenie się refleksją.
Fasada (obszar własnej wiedzy)w obszarze tym znajdują się wszelkie informacje, których menedżer nie ujawnia. Kształtuje się ten obszar poprzez:
· zachowanie zdrowych ram prywatności,
· zarządzanie informacją jaką posiadamy
Ślepy punkt (obszar naszej niewiedzy) zawiera informacje, których nie posiadamy, a które możemy pozyskać jeśli się postaramy. Strefa ta obejmuje formalne oceny dokonywane w pracy oraz komentarze odnoszące się do naszej pracy i zachowań.
Obszar nieznany (obszar wiedzy nieznanej) jest naszą przyszłością. Obsza obejmuje sytuacje, które jeszcze nie nastąpiły i dlatego ani my ani inni nie wiedzą jak się w nich zachowamy – nowe kompetencje, nowe cele.
Źródło: dodatek promocyjny do Harvard Business Review Polska „Self – edukacja menedżerska”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz