jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

środa, 6 lipca 2011

:: okno Johari cz.1

„Zarządzanie jest sztuką robienia rzeczy we właściwy sposób, przywództwo zaś jest sztuką robienia tych właściwych rzeczy” Peter Drucker.
Żeby być dobrym przywódcą należy przede wszystkim umiejętnie zarządzać sobą. Efektywnym narzędziem jest Okno Johari. Narzędzie zostało stworzone przez Josepha Lufta oraz Harringtona Inghmana (nazwa pochodzi od pierwszych liter imion) i początkowo wykorzystywane było w terapii lecz ze względu na swoja skuteczność szybko został przysposobiony do biznesu. Obecnie jest używane w celu badania samoświadomości, rozwoju osobistego i zawodowego, usprawnienia komunikacji, analizowania i budowania relacji zawodowych oraz budowania zespołu.
Menedżerskie Okno Johari ma następującą strukturę:

ARENA
·         „ja wiem i inni też wiedzą”
·         Budowanie własnego wizerunku
·         Dzielenie się doświadczeniem
·         Informowanie o oczekiwaniach, potrzebach, emocjach dotyczących własnej osoby
FASADA
·         „ja, a inni nie wiedzą”
·         Zdrowa prywatność
·         „filtrowanie” informacji
·         Sprawdzanie źródeł danych
ŚLEPY PUNKT
·         „ja nie wiem, a inni wiedzą”
·         Informacja zwrotna od przełożonych i poddanych
·         Poszukiwanie wskaźników rezultatów
·         Poddawanie się ocenie
OBSZAR NIEZNANY
·         „nikt nie wie”
·         Podejmowanie nowych wyzwań
·         Poszukiwanie nowości
·         Ciekawość, eksperymentowanie


Cdn …


Źródło: dodatek promocyjny do Harvard Business Review Polska „Self – edukacja menedżerska”.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz