Czasy, w których zarządzanie pojmowano jako kontakt twarzą w twarz na płaszczyźnie szef – podwładny odchodzą do lamusa. Podejmując pracę, szczególnie w wielkich, międzynarodowych korporacjach musimy być przygotowani na to, że zespół zadaniowy, w skład którego wejdziemy, będzie kierowany zdalnie. Cóż to oznacza? Przede wszystkim kontakt via e-mail i intranet (wewnętrzną sieć komputerową w przedsiębiorstwie) lub konferencje telefoniczne i te, realizowane za pośrednictwem systemu wideo.
Taka organizacja pracy wymaga od menedżera dosyć specyficznych kompetencji miękkich – przede wszystkim komunikacji werbalnej, precyzji wypowiedzi, jasnego przekazu informacji. Nieodzowna jest również elastyczność, umiejętność organizacji pracy i samodyscyplina.
Dobry szef nie może zapominać o delegowaniu uprawnień i obowiązków, odpowiednim systemie kontroli i motywacji oraz o zaufaniu, baz którego praca na odległość nie zda egzaminu.
Taka organizacja pracy wymaga od menedżera dosyć specyficznych kompetencji miękkich – przede wszystkim komunikacji werbalnej, precyzji wypowiedzi, jasnego przekazu informacji. Nieodzowna jest również elastyczność, umiejętność organizacji pracy i samodyscyplina.
Dobry szef nie może zapominać o delegowaniu uprawnień i obowiązków, odpowiednim systemie kontroli i motywacji oraz o zaufaniu, baz którego praca na odległość nie zda egzaminu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz