Każdy z nas widział kod kreskowy, jest on na prawie każdym produkcie w sklepie. Ułatwia identyfikację towarów, chociaż dla klienta nie ma żadnego znaczenia. Te najbardziej popularne -kreskowe będą wypierane przez nowocześniejsze.
QR Code to dwuwymiarowy kod kreskowy opracowany przez firmę DENSO Corporation w 1994 roku. W październiku 1997 roku kod został zaakceptowany przez organizację AIM International, Inc. W styczniu 1999 został zatwierdzony jako Japoński Standard Przemysłowy JIS (ang. Japanese Industry Standard). ISO zatwierdziło kod kreskowy QRCode jako standard w 2000 roku.
Wiele telefonów komórkowych posiada czytniki kodów, więc możliwości ich użycia znacznie wzrastają. W takim kodzie można zawrzeć np. adres strony internetowej. Po sfotografowaniu kodu aparatem w telefonie automatycznie przechodzimy na stronę produktu.
Ot, taka ciekawostka.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz