1. Komputerowa odzież
I to nie tylko dla gadżeciarzy, ale dla każdego aktywnego użytkownika. Nowe rozwiązania technologiczne pomogą planować aktywność fizyczną i dbać o konsekwencję w jej uprawianiu. Tym samym po części zastąpią kosztowne porady osobistego trenera. Elektroniczny „tatuaż”, który dostarczy danych o stanie zdrowia (m.in. o pracy serca, mózgu i mięśni), T-shirt mierzący temperaturę i funkcje organizmu – to przykładowe projekty, nad którymi pracują naukowcy i specjaliści od technologii. Rynek takiej odzieży i akcesoriów w 2011 r. był wart 2 mld dol. Według przewidywań Landor Associates, do 2016 r. ma przynieść zyski na poziomie 6 mld dol.
I to nie tylko dla gadżeciarzy, ale dla każdego aktywnego użytkownika. Nowe rozwiązania technologiczne pomogą planować aktywność fizyczną i dbać o konsekwencję w jej uprawianiu. Tym samym po części zastąpią kosztowne porady osobistego trenera. Elektroniczny „tatuaż”, który dostarczy danych o stanie zdrowia (m.in. o pracy serca, mózgu i mięśni), T-shirt mierzący temperaturę i funkcje organizmu – to przykładowe projekty, nad którymi pracują naukowcy i specjaliści od technologii. Rynek takiej odzieży i akcesoriów w 2011 r. był wart 2 mld dol. Według przewidywań Landor Associates, do 2016 r. ma przynieść zyski na poziomie 6 mld dol.
2. Mężczyźni w kobiecych rolach
I wcale nie chodzi o nieprzyzwoitości. Coraz częściej role w gospodarstwach domowych się odwracają. Kobiety stają się tymi, które zarabiają pieniądze, a mężczyźni zajmują się domem czy opieką nad dziećmi. Dla przykładu, Dove wprowadził linię produktów Men+Care, a amerykańska firma DadGear zaprojektowała linię toreb dla ojców. Są one wyposażone w udogodnienia przydatne przy opiece nad dziećmi, np. przegródki na pieluchy.
3. Opakowania dwukrotnego użytku
Dla wielu marek dbanie o ekologię musi się opłacać, więc powstają opakowania które można wykorzystać do własnych celów. Duńska firma sprzedaje żarówki w opakowaniach, z których każdy klient może zrobić klosz na lampkę. Lu – francuska marka ciastek – wprowadziła natomiast pudełka, które po odpowiednim złożeniu stają się zabawkami dla dzieci.
4. Przyciągająca moc nowej marki
Nowe jest lepsze, bo jest nowe. Przynajmniej niektórzy tak to postrzegają. Okazuje się że jest ich nie mało i nowe marki znajdują swoich odbiorców. Ten trend jest zauważalny szczególnie w krajach rozwijających się. W Motors, marka luksusowych samochodów z Bliskiego Wschodu, powstała w lecie 2012 r. – i cieszy się popularnością nawet bez stojącej za nią historii. W Południowej Afryce natomiast mobilna aplikacja do przesyłania wiadomości, 2go, ma większą liczbę użytkowników niż Facebook.
5. Marki luksusowe w nowych odsłonach
W walce o klienta, znane luksusowe marki zmieniają swój profil odbiorców, zgodnie ze stwierdzeniem, że kupujący nie ma płci. Typowo męską marką, która skierowała ofertę także do kobiet, jest Johnnie Walker. Producent whisky postawił na promocję nowoczesnego stylu oraz takie akcentowanie cech produktu, by uchodzić za markę dla odbiorcy niezależnie od płci.
6. Social media rosną w siłę
Już dziś można zaobserwować, że social media przestały być nowinką, a stały się normalnym narzędziem biznesowym. Marki, posługując się przede wszystkim treściami obrazkowymi, będą zwiększały zaangażowanie fanów i inspirowały społeczność do udostępniania treści.
7. Marka jest tym, co robi
Coraz większe znaczenie będą miały działania firm, a je tylko hasła. Poza emocjonalnym przywiązaniem do produktów i usług – o lojalności konsumentów względem marki zdecyduje kultura organizacyjna firmy. Przykładem mogą być linie lotnicze Southwest, które prowadząc rekrutację podkreślały, że chcą zatrudniać szczęśliwych ludzi.
źródło
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz