jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

niedziela, 28 listopada 2010

:: skłonić do myślenia

Tego, czym jest reklama, nie muszę nikomu wyjaśniać. „Płatna,  nieosobowa forma komunikacji firmy z rynkiem, adresowana do masowego odbiorczy i mająca na celu zwiększenie popytu” to definicja najprostsza, ale chyba nie w pełni oddająca istotę rzeczy.
Nie ujmuje ona bowiem całego szeregu ogłoszeń reklamowych o charakterze społecznym – emitowanych z reguły na zlecenie organizacji pożytku publicznego, agencji rządowych, fundacji, organizacji nieprowadzących działalności handlowej. Owszem, wśród wspomnianych reklam zdarzają się i takie, za którymi stoją przedsiębiorstwa komercyjne, jednak przesłanie dotyczące firmy i jej produktu niejako schowane jest za tym, nazwijmy go, nadrzędnym przekazem. Przykładem mogą być choćby akcja realizowana przez Fundację Banku Ochrony Środowiska, mająca na celu walkę  z otyłością dzieci, w wyniku której  w naszych miastach pojawiły się plakaty:
Zdjęcie pochodzi ze strony http://www.aktywniepozdrowie.pl
 Zazwyczaj w kampaniach społecznych wykorzystuje się konotacje emocjonalne: szok, oburzenie, wzruszenie, i może właśnie dlatego są one tak interesujące. Do moich ulubionych należy seria plakatów przygotowanych przez agencję Saatchi & Saatchi dla WWF – jej celem jest zwrócenie uwagi na problem ginących gatunków zwierząt.
Zdjęcie pochodzi ze strony http://creativecriminals.com/print/wwf-give-a-hand-to-wildlife/
Zdjęcie pochodzi ze strony http://creativecriminals.com/print/wwf-give-a-hand-to-wildlife/
Zdjęcie pochodzi ze strony http://creativecriminals.com/print/wwf-give-a-hand-to-wildlife/
Zdjęcie pochodzi ze strony http://creativecriminals.com/print/wwf-give-a-hand-to-wildlife/
Zdjęcie pochodzi ze strony http://creativecriminals.com/print/wwf-give-a-hand-to-wildlife/
Zdjęcie pochodzi ze strony http://creativecriminals.com/print/wwf-give-a-hand-to-wildlife/

Wydawałoby się, że lekkie, łatwe i przyjemne w odbiorze, ale jeśli ludzie nie zmienią swojego postępowania za kilkanaście lat pozostaną już tylko fotografie albo technika body painting.
Kolejna perełka na mojej osobistej liście to spoty reklamowe kampanii Użyj wyobraźni (zobacz film na tej stronie)  Duchy na szosie zdecydowanie przekonują do dostosowania  prędkości do warunków pogodowych oraz noszenia elementów odblaskowych podczas poruszania się pieszo w pasie drogowym.
Na polskich ulicach pojawiły się również żółte billboardy z czarnym napisem: Jestm trzewy, nogę jechać (popatrz)
Ten bełkot idealnie oddaje istotę problemu prowadzenia pod wpływem alkoholu. Projekt plakatu został wyróżniony w konkursie: Bezpiecznie. Z pijanym nie jadę. Nagrodzone prace można zobaczyć tutaj.
Zresztą, niesztampowych rozwiązań jest naprawdę dużo – i chyba warto o nich rozmawiać z młodzieżą nie tylko na lekcjach przedsiębiorczości…

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz