CSR (Corporate Social Responsibility) czyli społeczna odpowiedzialność biznesu jest zjawiskiem coraz częściej spotykanym i co najważniejsze coraz częściej poprawnie interpretowanych zarówno przez firmy jak i środowisko około biznesowe (niestety zdarzają się mylne interpretacje działań PR-owych branych za działania CSR – owe).
Carroll profesor zarządzania na University of Georgia założył, że odpowiedzialny biznes to taki, który przynosi zyski, przestrzega prawa, postępuje etycznie i wspiera społeczeństwo (jest dobrym obywatelem). Inny profesor Freeman wprowadzając pojęcie interesariuszy (stakeholders) określił wobec kogo firma jest odpowiedzialna. Interesariuszem jest każdy, na kogo firma wpływa swoją działalnością i kto wpływa na firmę. Tradycyjnie do głównych interesariuszy działań CSR zalicza się: udziałowców, pracowników, dostawców, klientów, społeczność lokalną i środowisko naturalne. Wiele ciekawych informacji na temat CSR oraz przykłady takich działań w naszym kraju można znaleźć tutaj, tutaj i tutaj
zdjęcie pochodzi z tej strony.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz