jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

czwartek, 1 września 2011

:: pierwsza lekcja inna opcja ...

Kasia podzieliła się swoim sposobem na pierwszą, a własciwie raczej drugą lekcję - bo przecież na pierwszej strzelamy monologi dotyczące zasad, ocen i innych takich ... że po po pierwszym tygodniu gardło zdarte :). No ale ad rem - dzisiaj ja opowiem co czasami porabiam na pierwszych lakcjach ...

Proszę uczniów o przyniesienie na drugie zajęcia starych, kolorowych magazynów i gazet (bez różnicy o jakiej tematyce, byle by nie naruszającej regulaminu szkoły) oraz kleju (jeden na ławkę).
Dzielę klasę na 5-6 osobwe zespoły (poprzez odliczenie do 5-6).
Rozdaję im arkusze szarego papieru i proszę o stworzenie (opcja do wyboru przez nauczyciela, każda grupa ma taką samą opcję):
1. Plakat promujący zajęcia z przedsiębiorczości.
2. Plakat ktory jest odpowiedzią na pytanie: Z czym kojarzy mi się przedsiębiorczość?

Plakaty tworzone są z wykorzystaniem obrazków/ fotografii znalezionych w gazetach, kleju, dostępnych mazaków.

Na wykonanie zadania uczniowie mają 20 min, pozostały czas przeznaczony jest na krótką prezentację pracy poszczególnych grup.

Najlepsze dwa plakaty z każdej klasy wieszane są na ścianach pracowni i ozdabiają i rozweselają salę przez kilka dni.


Aby ten rok szkolny minął nam szybko, bezboleśnie i jak najmniej strsująco ...


2 komentarze:

  1. elegancki pomysł! a zdarte gardło trochę odpoczywa :) - ja z kolei na pierwszych zajęciach staram się "upakować" jak najszybciej i najrzetelniej kwestie zakresu materiału, oceniania i proszę uczniów o do kończenie kilku zdań o sobie. Uczniowie dostają bank pytań z wielokropkiem i mają je odnieść do siebie. Ćwiczenie podsumowuje tym, iż łatwo jest mówić, opiniować kogoś innego, zaś siebie jest bardzo trudno. Poza tym ćwiczenie, moim zdaniem, jest bardzo aktywnym elementem w tej często administracyjnej lekcji :). Nie narzucam sposobu wypowiedzi, każdy pisze to co chcę. Ćwiczenie ma być wykonane.

    Zdania z tego roku:

    Ja... (imię i nazwisko ucznia)
    Lubię gdy...
    Jestem człowiekiem, który...
    W ludziach cenię...
    Chciał(a)bym po ukończeniu liceum...
    Moja wymarzona praca to...
    Moje hobby to...
    Nie lubię gdy ludzie...
    Najlepiej potrafię robić...
    Chciał(a)bym się nauczyć...
    Na bezludną wyspę zabrał(a)bym...

    Pozdrawiam, R.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tą organizacyjną lekcję to ja robię pierwszą z ocenami zakresem i innymi ważnymi rzeczami ... i po kilku dniach mam właśnie zdarte gardło i wtedy ... wycinanki :) A autoprezentację mini robię czasem na drugiej lekcji przed wycinankami właśnie - choć to zależy od tego czy mam w perspektywie przepadające lekcje i trzeba się sprężać czy można na luzie wszystko robić :)
    Dziękuję za niedokończone zdania ... dzisiaj mi posłużą :)

    OdpowiedzUsuń