W 2007 roku na polskim rynku telefonii komórkowej było trzech głównych graczy Plus, Era (obecnie T-Mobile) oraz Orange (dawniej Idea). I wtedy na scenie pojawia się Play. Strategia znacznie niższych cen oraz kampania reklamowa polegająca na porównywaniu oferty konkurencją przyniosła mu w pierwszym roku milion klientów a pod koniec 2011 roku ponad 7 mln, co stanowiło około 13% rynku.
Konkurowanie ceną oraz nowościami w ofercie od zawsze było domeną Play. Nikt jednak nie spodziewał się zmian, jakie wywołał on w ciągu ostatniego miesiąca br. 28 marca zaprezentował zupełną nowość na polskim rynku telefonii komórkowej – ofertę ryczałtową (oferta typu flatrate).
To było przysłowiowe włożenie kija w mrowisko. Za 79 zł możemy bez ograniczeń korzystać z określonych w ofercie usług. W ciągu kliku dni wszyscy operatorzy zaoferowali swoim klientom bardzo podobne warunki. Taka sytuacja to ewenement na skalę światową. Nigdy jeszcze rynek nie zmienił się tak szybko. Trudno powiedzieć tu o konkurencyjnych praktykach bo tak naprawdę są to działania mające na celu utrzymanie swoich dotychczasowych klientów.
Klientom biznesowym opłaca się zrywać dotychczasowe umowy przy których płacili miesięcznie ponad 200zł i zapłacić karę, ponieważ płacąc 79 zł opłacenie kary zwraca i się w kilka miesięcy.
Do końca nie wiadomo jak to wpłynie na rynek komórkowy w Polsce. Jak zwykle czas pokaże.
źródło
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz