8 marca – Dzień Kobiet - już za nami, i jak mówią złośliwi, mamy teraz 364 dni, w których świętują mężczyźni. Jednak na co dzień coraz częściej można się spotkać z usługami dedykowanymi jedynie dla pań. Ot, taki zagraniczny przykład: parking w Baden Baden. Przy wjeździe – tabliczka o treści mniej więcej takiej: Drodzy goście, na naszym parkingu znajdują się wyznaczone miejsca specjalnie dla kobiet. Prosimy o respektowanie oznaczeń. Przepraszamy za niedogodności. I faktycznie, większość miejsc parkingowych na pierwszym poziomie oznaczona jest napisem Nur für Frauen. Nie są ani szersze, ani większe niż pozostałe – po prostu znajdują się najbliżej wjazdu. Powód – bliskość szkoły podstawowej, do której to właśnie matki lub opiekunki najczęściej przywożą dzieci. Jeśli sprawnie odprowadzą je pod drzwi klasy – mają szansę uniknąć opłaty za parkowanie – pierwszy kwadrans jest bezpłatny. Podobnie oznakowane miejsca parkingowe znajdują się również w wielu centach handlowych – także w Polsce.
Z pewnością z pozytywnym odbiorem spotka się nowa propozycja serwisu BlaBlaCar, oferującego carpooling czyli najprościej mówiąc – odpłatne miejsce w samochodzie osoby podróżującej w tym samym kierunku. Ponieważ sprawdzono, że część kobiet rezygnuje z usługi, gdy ma podróżować z nieznanym mężczyzną, portale wprowadzają oferty tylko dla pań. Nie będą one widoczne dla panów, którzy zarejestrowali się w serwisie, a korzystające z nich kobiety będą mogły czuć się bezpieczniej.
Nie wszystkie przykłady mają tak pozytywny wydźwięk, jak prezentowane powyżej. Przykładem mogą być produkty finansowe adresowane do płci pięknej. W tym przypadku to bardziej zabieg marketingowy, niż faktyczna zmiana oferty. Ot, taka etykietka, która w założeniu ma się przełożyć na pozytywne postrzeganie banku. Czy trzeźwo patrzącej klientce wystarczy dołączone assistance w aspekcie medycznym, samochodowym lub związanym z korzystaniem z usług ślusarzy, hydraulików, pomocy domowej? Śmiem wątpić.
Zatem dokonując segmentacji rynku i wybierając target dla swojej oferty, warto najpierw przemyśleć czy ma być ona fajerwerkiem z okazji 8 marca, czy też faktycznym ukłonem w stronę piękniejszej płci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz