jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

niedziela, 10 marca 2013

:: tylko dla pań

8 marca – Dzień Kobiet - już za nami, i jak mówią złośliwi, mamy teraz 364 dni, w których świętują mężczyźni. Jednak na co dzień coraz częściej można się spotkać z usługami dedykowanymi jedynie dla pań. Ot, taki zagraniczny przykład: parking w Baden Baden. Przy wjeździe – tabliczka o treści mniej więcej takiej: Drodzy goście, na naszym parkingu znajdują się wyznaczone miejsca specjalnie dla kobiet. Prosimy o respektowanie oznaczeń. Przepraszamy za niedogodności. I faktycznie, większość miejsc parkingowych na pierwszym poziomie oznaczona jest napisem Nur für Frauen. Nie są ani szersze, ani większe niż pozostałe – po prostu znajdują się najbliżej wjazdu. Powód – bliskość szkoły podstawowej, do której to właśnie matki lub opiekunki najczęściej przywożą dzieci. Jeśli sprawnie odprowadzą je pod drzwi klasy – mają szansę uniknąć opłaty za parkowanie – pierwszy kwadrans jest bezpłatny. Podobnie oznakowane miejsca parkingowe znajdują się również w wielu centach handlowych – także w Polsce. 

Z pewnością z pozytywnym odbiorem spotka się nowa propozycja serwisu BlaBlaCar, oferującego carpooling czyli najprościej mówiąc – odpłatne miejsce w samochodzie osoby podróżującej w tym samym kierunku. Ponieważ sprawdzono, że część kobiet rezygnuje z usługi, gdy ma podróżować z nieznanym mężczyzną, portale wprowadzają oferty tylko dla pań. Nie będą one widoczne dla panów, którzy zarejestrowali się w serwisie, a korzystające z nich kobiety będą mogły czuć się bezpieczniej.

Nie wszystkie przykłady mają tak pozytywny wydźwięk, jak prezentowane powyżej. Przykładem mogą być produkty finansowe adresowane do płci pięknej. W tym przypadku to bardziej zabieg marketingowy, niż faktyczna zmiana oferty. Ot, taka etykietka, która w założeniu ma się przełożyć na pozytywne postrzeganie banku. Czy trzeźwo patrzącej klientce wystarczy dołączone assistance w aspekcie medycznym, samochodowym lub związanym z korzystaniem z usług ślusarzy, hydraulików, pomocy domowej? Śmiem wątpić. 

Zatem dokonując segmentacji rynku i wybierając target dla swojej oferty, warto najpierw przemyśleć czy ma być ona fajerwerkiem z okazji 8 marca, czy też faktycznym ukłonem w stronę piękniejszej płci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz