jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

niedziela, 8 września 2013

:: no i się zaczęło

Powoli przebrnęliśmy przez pierwszy wrześniowy tydzień. Nowa młodzież, nowe klasy, nowe wyzwania… Mnie, jako nauczycielowi bardzo zależy na tym, by lekcje były ciekawe. I niestety czasem nie jest łatwo – brakuje „twórczej weny”, albo młodzież zwyczajnie nie jest zainteresowana przedmiotem. Tym niemniej jednak warto się starać. A gdy jest naprawdę ciężko – polecam zajrzeć na stronę Akademii PWN do Interaktywnego katalogu zasobów edukacyjnych. Wybierając odpowiedni przedmiot i poziom nauczania oraz „zahaczając” okienko z interesującymi materiałami dydaktycznymi zyskamy dostęp do gotowych scenariuszy, ćwiczeń, plansz edukacyjnych czy też sprawdzianów. Od września można skorzystać z „lekcyjnych gotowców” opracowanych dla każdego tematu z podręcznika Przedsiębiorczość na czasie. Oprócz opisu przebiegu zajęć znaleźć w nich można ćwiczenia, propozycje prac domowych i adresy stron internetowych z przydatnymi na zajęciach multimediami, artykułami lub danymi statystycznymi. Być może zaproponowane rozwiązania metodyczne staną się inspiracją do poszukiwania własnych pomysłów na interesujące i niebanalne lekcje. Ja zaś ze swojej strony czekam na opinie o wspomnianych scenariuszach z „pp”, jak to młodzież zwykła mówić.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz