Best Global Brand to przygotowywany rokrocznie przez firmę Interbrand ranking najcenniejszych światowych marek. Od 2000 roku, czyli od początku stworzenia klasyfikacji, niepodzielnie królowała na nim Coca-Cola jako najbardziej dochodowa marka na świecie. Jednak dzisiejsze doniesienia są z lekka zaskakujące – w zestawieniu zaszły bardzo istotne zmiany. Prymat pierwszeństwa przypadł koncernowi Apple, którego markę wyszacowano na 98,3 miliarda dolarów. W porównaniu z rokiem 2012, kiedy to firma z nadgryzionym jabłkiem w logo trafiła na drugie miejsce rankingowe, oznacza to aż 28 procentowy wzrost. To jednak nie wszystko, Coca-Cola, z wartością na poziomie 79,2 miliardów dolarów spadła na trzecią pozycję – tuż przed nią uplasował się Google, atakując z ubiegłorocznej czwartej pozycji. A oto pełny TOP 100:
źródło: wyborcza.biz na podstawie |
Należy podkreślić, że swoją wycenę marki Interbrand opiera przede wszystkim na wynikach finansowych opisanych w sprawozdaniach spółki i łączy je z analizą zmian rynku, określając rolę brandu w generowaniu zysków i strat.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz