jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

niedziela, 1 września 2013

:: witaj szkoło!

„Dzieci wesoło pobiegły do szkoły…” – tak można by sparafrazować tekst piosenki Elektrycznych Gitar, szczególnie dziś, gdy uroczyste rozpoczęcie szkolnego roku niemal czai się za rogiem. Zaś po uroczystościach przyjdzie czas na pierwsze spotkania z licealnymi pierwszoklasistami. Na pierwszą lekcję zazwyczaj przynoszę kilka egzemplarzy codziennych gazet – wcale niekoniecznie muszą być „pierwszej świeżości”. Po ogólnym przedstawieniu materiału nauczania oraz sposobu oceniania na zajęciach podstaw przedsiębiorczości (dostępnym tutaj) wspólnie z młodzieżą zastanawiamy się, czym tak naprawdę jest „ta przedsiębiorczość” i budujemy definicję na podstawie skojarzeń przedstawionych przez uczniów. Później w ruch idą gazety i kolorowe flamastry. Proszę pierwszoklasistów, aby zakreślili te artykuły z codziennej prasy, które poruszają problematykę związaną z szeroko pojętą przedsiębiorczością. Zazwyczaj okazuje się, że w każdym egzemplarzu gros treści zostaje obwiedziona kolorową obwódką, a uczniom otwierają się oczy, gdy wyciągają najbardziej oczywisty wniosek, który krótko można określić następującymi słowy: przedsiębiorczość jest wszechobecna… Jeśli wystarcza czasu można zapytać, czy wszystkie „prasowe” określenia z dziedziny ekonomii są jasne i zrozumiałe – najprawdopodobniej znajdą się i takie, których znaczenie nie jest uczniom do końca znane. To kolejny „haczyk”, który pokazuje, że pp po prostu warto się uczyć. W końcu jest „na czasie”, prawda?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz