jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

środa, 22 września 2010

:: a może by tak urozmaicić lekcje o kredytach?

Dla nas nauczycieli, najlepiej byłoby gdyby na taką lekcję o kredytach przybył specjalista, z któregoś z zaprzyjaźnionych banków … ale doskonale wiemy jak to jest z pracownikami banków – najczęściej mają ochotę nam pomóc, kiedy akurat omawiamy zupełnie inny temat.
Ja do takiej lekcji angażuję uczniów zadając im w ramach pracy domowej odwiedzenie kilku banków spotkanych po drodze do domu. Z odwiedzin tych mają przynieść na lekcję różnego rodzaju ulotki dotyczące kredytów. Zaznaczam również, iż ulotki mają dotyczyć różnego rodzaju kredytów (przynajmniej w obrębie ławki).
W ten sposób uczniowie są zaangażowani w lekcję – ponieważ na podstawie reklam mogą opowiadać o różnego rodzaju kredytach, porównując przy okazji oferty różnych banków. A ja uzupełniam informacje, podsumowuję, grupuję i nie muszę się martwić o ciekawostki związane z bieżącymi ofertami kredytowymi. Osoby najbardziej zaangażowane w uczestnictwo w lekcji zostają nagrodzone plusami za aktywność.
Jeśli mam więcej czasu (tak żeby o kredytach porozmawiać na dwóch lekcjach), to o rodzajach kredytów opowiadam sama, posiłkując się oczywiście doświadczeniami młodzieży. A uczniów proszę o wyszukanie na rynku ulotek, reklam, ofert w internecie dotyczących kredytów 0%. I w czasie lekcji analizujemy wspólnie takie oferty, ja mam też czas na podkreślenie ogromnej wagi dokładnego czytania umów i praw konsumenta w takich przypadkach.
Polecam serdecznie tego typu pogadankowe lekcje z autentycznymi ofertami w roli głównej, ponieważ są o wiele bardziej wartościowe niż teoretyczne wykłady. Teorię dotyczącą kredytów uczeń zawsze może znaleźć w podręczniku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz