Śmiało można powiedzieć, że jeśli chodzi o klocki to LEGO jest najbardziej znaną firmą w tej branży. Jeszcze do niedawna firma była swego rodzaju ewenementem, gdyż zarządzali nią członkowie rodziny założyciela – Ole Kirka Kristiansena. Po gwałtownym spadku sprzedaży w 1993 roku firma potroiła liczbę pozycji w swojej ofercie. W 2000 roku zaczęła szaleć z produktami, oznaczając logiem Lego artykuły elektroniczne, parki rozrywki, interaktywne gry wideo, biżuterię i centra edukacji. Do tego doszły alianse z marką Harry Potter i Star Wars (Gwiezdne Wojny).
Wypracowano innowacyjnie ukierunkowaną kulturę organizacyjną. Postąpiono zgodnie ze wszystkimi wytycznymi dla firm chcących podchodzić innowacyjnie do prowadzenia biznesu. W przypadku LEGO doprowadziło to do tego że w 2003 roku firma została praktycznie bez pieniędzy.
Żeby ratować firmę sprzedano 70% udziałów w parkach rozrywki, zamknięto siedzibę firmy i przeniesiono kadrę do pobliskiej fabryki. Nie zaprzestano jednak poszukiwań innowacji. I dzięki właśnie konsekwentnemu podejściu LEGO zatrudnia obecnie 10000 pracowników i jest trzecim na świecie producentem zabawek.
Kluczem do sukcesu okazały się kontrolowane innowacje. Zarząd stworzył każdemu pracownikowi możliwość zgłaszania innowacji pod warunkiem, że były one zgodne z nadrzędnym celem firmy. Pomysły były testowane i te najlepsze, wdrażane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz