jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

piątek, 10 sierpnia 2012

:: LEGO zbankrutować??

Śmiało można powiedzieć, że jeśli chodzi o klocki to LEGO jest najbardziej znaną firmą w tej branży.  Jeszcze do niedawna firma była swego rodzaju ewenementem, gdyż zarządzali nią członkowie rodziny założyciela – Ole Kirka Kristiansena. Po gwałtownym spadku sprzedaży w 1993 roku firma potroiła liczbę pozycji w swojej ofercie. W 2000 roku zaczęła szaleć z produktami, oznaczając logiem Lego artykuły elektroniczne, parki rozrywki, interaktywne gry wideo, biżuterię i centra edukacji. Do tego doszły alianse z marką Harry Potter i Star Wars (Gwiezdne Wojny).
Wypracowano innowacyjnie ukierunkowaną kulturę organizacyjną. Postąpiono zgodnie ze wszystkimi wytycznymi dla firm chcących podchodzić innowacyjnie do prowadzenia biznesu. W przypadku LEGO doprowadziło to do tego że w 2003 roku firma została praktycznie bez pieniędzy.
Żeby ratować firmę sprzedano 70% udziałów w parkach rozrywki, zamknięto siedzibę firmy i przeniesiono kadrę do pobliskiej fabryki. Nie zaprzestano jednak poszukiwań innowacji. I dzięki właśnie konsekwentnemu podejściu LEGO zatrudnia obecnie 10000 pracowników i jest trzecim na świecie producentem zabawek.
Kluczem do sukcesu okazały się kontrolowane innowacje. Zarząd stworzył każdemu pracownikowi możliwość zgłaszania innowacji pod warunkiem, że były one zgodne z nadrzędnym celem firmy. Pomysły były testowane i te najlepsze, wdrażane.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz