Pod egidą "Forbesa" sporządzono ranking najcenniejszych marek świata. Tak kształtuje się czołówka najwyżej wycenionych brandów na świecie:
2. Microsoft - 56,6, mld USD
3. Coca - Cola - 54,4 mld USD
4. IBM - 43 mld USd
5. Google 39,7 mld USD
Zwycięzca rankingu został Apple - marka, która przetrwała nawet wtedy, kiedy stojąca za marką firma przeżywała kryzys. Początek lat 90tych to dla firmy spadek przychodów firmy o 46% (w ciągu czterech lat)Dopiero lata 1997-1998 i wprowadzenie na rynek nowych produktów pozwoliło firmie odbić się od dna. Rok 2010 to przychody rzędu 57 mld dolarów, a zysk netto sięgnął 12 mld dolarów. O tym jak badano marki biorące w rankingu można poczytać u źródeł.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz