Nie da się ukryć, że dla niektórych wypełnianie zeznania podatkowego to spory problem. Może właśnie dlatego warto poświęcić na to przynajmniej jedną lekcję podstaw przedsiębiorczości.
Ja zazwyczaj przygotowuję dla swoich uczniów „spreparowane” egzemplarze PIT 11 oraz instaluję na komputerach w pracowni internetowej bezpłatny, aktualny program do wypełniania deklaracji PIT (tutaj do pobrania wersja do rozliczania podatków za rok 2010). Od razu uwaga techniczna: głównym problemem jest odpowiednie wpisanie fikcyjnych danych na formularzu PIT 11, ponieważ większość programów ułatwiających wypełnianie zeznania podatkowego posiada mechanizm weryfikowania nieprawidłowo podanego numeru NIP i PESEL. Dlatego warto zajrzeć tutaj, aby poprawnie „wymyślić” NIP i tu, by określić PESEL.
Zajęcia zaczynam od wyjaśnienia podstawowych pojęć związanych z podatkiem od dochodów osobistych, a następnie wspólnie z uczniami wypełniamy hipotetyczną deklarację podatkową – ja korzystam z laptopa i projektora multimedialnego, a uczniowie z komputerów stacjonarnych. Krok po kroku wyjaśniamy sobie wszystkie wątpliwości – i nagle okazuje się, że nie taki diabeł straszny.
Lekcję można urozmaicić również wideoporadnikami, które można znaleźć na tej stronie, natomiast tutaj i tu znajdują się informacje na temat najczęściej popełnianych błędów.
Ja zazwyczaj przygotowuję dla swoich uczniów „spreparowane” egzemplarze PIT 11 oraz instaluję na komputerach w pracowni internetowej bezpłatny, aktualny program do wypełniania deklaracji PIT (tutaj do pobrania wersja do rozliczania podatków za rok 2010). Od razu uwaga techniczna: głównym problemem jest odpowiednie wpisanie fikcyjnych danych na formularzu PIT 11, ponieważ większość programów ułatwiających wypełnianie zeznania podatkowego posiada mechanizm weryfikowania nieprawidłowo podanego numeru NIP i PESEL. Dlatego warto zajrzeć tutaj, aby poprawnie „wymyślić” NIP i tu, by określić PESEL.
Zajęcia zaczynam od wyjaśnienia podstawowych pojęć związanych z podatkiem od dochodów osobistych, a następnie wspólnie z uczniami wypełniamy hipotetyczną deklarację podatkową – ja korzystam z laptopa i projektora multimedialnego, a uczniowie z komputerów stacjonarnych. Krok po kroku wyjaśniamy sobie wszystkie wątpliwości – i nagle okazuje się, że nie taki diabeł straszny.
Lekcję można urozmaicić również wideoporadnikami, które można znaleźć na tej stronie, natomiast tutaj i tu znajdują się informacje na temat najczęściej popełnianych błędów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz