jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

sobota, 25 czerwca 2011

:: UOKiK

O tym, że nie warto wprowadzać klientów w błąd przekonała się ostatnio firma Mobile Formats, organizator sms-owej loterii, której spoty reklamowe ukazały się w telewizji. Wyraźnie wskazano w nich, że konkurs odbywa się pod patronatem ministra finansów, a widzowie mogli usłyszeć hasło: „Telewizja Polska zaprasza do wzięcia udziału w wyjątkowej, bo dotychczas największej mistrzowskiej loterii. Wyjątkowej, bo tylko ta loteria jest gwarantowana przez Telewizję Polską i nadzorowana przez Ministerstwo Finansów”. Tak sformułowany komunikat wzbudził wątpliwości pani prezes UOKiK. Słysząc go, przeciętny konsument mógł sądzić, że loteria podlega nadzwyczajnej kontroli i jest bezpieczniejsza niż inne tego typu konkursy. Tymczasem w rzeczywistości prawidłowy przebieg losowania nadzorowany był przez dyrektora izby celnej w Krakowie – zatem słabsi uczestnicy rynku zostali wprowadzeni w błąd. Jest to niedozwolone, dlatego UOKiK nałożył na organizatora karę pieniężną w wysokości 85 tysięcy złotych. Co ciekawe, postępowanie rozpoczęło się w marcu, na podstawie artykułu w prasie. Pracownicy urzędu wnikliwie przeanalizowali regulamin, reklamy prasowe i telewizyjne, sms-y wysyłane uczestnikom, a także listę laureatów i przyznanych im nagród.
UOKiK prowadzi jeszcze dziewięć podobnych postępowań związanych z sms-owymi konkursami. Doświadczenia pokazują, że nie są one organizowane zgodnie z obowiązującym prawem – reklamy często  sugerują stuprocentową pewność wygranej, wprowadzają w błąd i nie przekazują jasnego komunikatu o kosztach wysłanej wiadomości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz