jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

czwartek, 8 września 2011

:: nowości za sprawą KRRiT

Na początku września pojawiły się w telewizjach wszelakich nowe ramówki, a w raz z nimi pojawiły się nowe wyświetlane na ekranie obrazki i napisy. I o ile o oznaczeniach programów ze względu na wielk widza pisać nie będę o tyle zaintrygował mnie pomarańczowy komunikat przed i po programach czy filmach treści: "PROGRAM ZAWIERA LOKOWANIE PRODUKTU".
Mhhh radosna twórczość spolszczania anglojęzycznych pojęć nie zna granic ... . Bo lokowanie produktu to nic innego jak product placement (używanie w programach telewizyjnych i filmach produktów z użyciem istniejących na rynku produktu komercyjnego - samochód, przyprawa czy bank).

"Unijna dyrektywa 2010/13/UE zobowiązuje nadawców do oznako­wania i ewidencji takich audycji. Rozporządzenie KRRiT z 30 czerwca 2011 r. wprowadza ten obowiązek do polskiego prawa. Zgodnie z jego brzmieniem nadawca programu telewizyjnego obowiązany jest do oznaczania audycji, w których zastosowano lokowanie produktu, specjalnym znakiem graficznym. Musi on zostać umieszczony na początku programu, przy jego wznowieniu po przerwie reklamowej oraz na końcu. Wyświetlany musi być nie krócej, niż przez cztery sekundy, zajmując powierzchnię minimum 5 proc. ekranu. Znak musi być wyświetlany także przez cały czas trwania napisów końcowych.
W przypadku audycji radiowych, w których zastosowano lokowanie produktu, nadawca zobowiązany jest wyemitować (tak jak w przypadku audycji telewizyjnych – na początku, po wznowieniu oraz na końcu) sygnał dźwiękowy. Będzie to czytany przez lektora komunikat: „audycja zawiera lokowanie produktu” oraz „audycja zawierała lokowanie produktu”."

źródło
więcej informacji

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz