jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

niedziela, 5 maja 2013

:: sprzedaż na odległość

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa konsument w ciągu 10 dni ma możliwość odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Najpóźniej z dniem 13 czerwca 2014 r (dokładny termin uzależniony jest od prac legislacyjnych w polskim Sejmie) ten czas wydłuży się do 14 dni, zgodnie z postulatami zapisanymi w dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady nr 2011/83/UE z dnia 25 października 2011 r. w sprawie praw konsumentów. Możemy więc oczekiwać zmian dostosowujących rodzime przepisy do europejskich ustaleń. Będą one dotyczyły konieczności udzielania konsumentowi w jasny i zrozumiały sposób pakietu informacji dotyczących: cech towarów lub usług, danych teleadresowych przedsiębiorcy, łącznej ceny towarów (usług), kosztów jakie nabywca poniesie w opłacając środki porozumiewania się na odległość w celu zawarcia umowy, warunków płatności. Na szczególną uwagę zasługują także: wiadomość o istniejącym prawie do odstąpienia od umowy lub jego braku lub okolicznościach, w których konsument takie prawo utraci oraz informacja o konieczności poniesienia przez nabywcę kosztu zwrotu towarów. To oczywiście tylko wybrane aspekty 11 pozycji informacyjnych widniejących na liście UE.
Jednak wróćmy do kwestii rezygnacji z zawartej transakcji. W praktyce oznacza to, że nabywca bez podania przyczyny może zwrócić towar do sklepu internetowego. I to jest uczciwe rozwiązanie – o ile obie strony: kupujący i sprzedający grają fair. Jednak nie zawsze tak jest: często obie strony starają się „naginać” obowiązujące reguły. Kupującym często zdarza się „wypożyczanie” atrakcyjnych towarów: ubrań, torebek, sprzętu RTV lub AGD – przysłowiowe staje się „kupowanie” projektorów multimedialnych na finał rozgrywek w piłkę nożną. Innym przekroczeniem uprawnień może być zamawianie dużej liczby produktów, tak aby skorzystać z bezpłatnej dostawy, a następnie zwracanie do sklepu „niepotrzebnych” sztuk. Również internetowi przedsiębiorcy nadużywają i prawa, i dobrej woli kupujących, często przekraczając granice dobrego smaku. Zdarza się, że podczas obliczania wartości koszyka nie uwzględniają kosztów dostawy, zmieniają regulamin sklepu bez wcześniejszego powiadomienia o tym fakcie, nakłaniają do zawarcia umowy poprzez specjalne oferty promocyjnej ceny jedynie przez kilka dni lub przedstawiają produkty podobne do markowych utwierdzając nabywcę w przekonaniu, że są oryginalnym wytworem znanego producenta.
Jak widać, nieprecyzyjne prawo skłania do nadużyć. Czy wprowadzenie unijnej dyrektywy coś zmieni? Miejmy nadzieję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz