jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

czwartek, 2 maja 2013

:: Harlem Shake zrobiony dla pieniędzy

Czy ktoś nie widział jeszcze jakiejkolwiek wersji Harlem Shake? Chyba ten kto nie ma internetu, ale skoro to czytasz to masz internet. A zaczęło się tak: 7 lutego, najpopularniejsza wyszukiwarka internetowa na świecie, tj. Google zanotowała lawinowy wzrost popularności nie znanego dotąd hasła: "Harlem Shake". Liczba zapytań o Harlem Shake rosła szybciej niż jakiekolwiek inne hasło w historii wyszukiwarki Google, z wyjątkiem "Whitney Houston" (tuż po śmierci piosenkarki). Skąd to się wzięło?
30 stycznia 2013 w jednym z amerykańskich akademików George Miller, student, który w wolnym czasie nagrywa śmieszne kompilacje i umieszcza je w serwisie YouTube, opublikował swoje kolejne arcydzieło: FILTHY COMPILATION #6 - SMELL MY FINGERS. Na początku tego filmiku możemy zobaczyć scenkę, która stała się pierwowzorem hitu. W sieci wszystko dzieje się szybko, jeden z subskrybentów kanału opublikował zapętlone pierwsze 19 sekund, a już 2 lutego pięciu longboarderów z Australii opublikowało nagranie, w którym wykonują taniec zaprezentowany przez Millera i jego kolegów, do utworu Harlem Shake. I to jest moment w którym MEM albo ginie w odmętach sieci albo zdobywa popularność. Maker Studios z Los Angeles doskonale zna ten mechanizm i wie jak na nim zarobić. Jeden z pracowników Maker Studios, Vernon Shaw, odpowiedzialny za monitorowanie internetu, zobaczył wideo longboarderów na Reddicie i.. następnego dnia Maker Studios opublikowało swoją wersję Harlem Shake.
Artysta "Baauer", którego utwór możemy usłyszeć w oryginale Harlem Shake zaczął reklamować australisjką wersję Harlem Shake'a z nadzieją na zysk z odsłon na youtube. College Humor i BuzzFeed to zaledwie dwa ogromne agregatory treści, które aktywnie dołączyły sie do promocji mema.
Sytuacja ta pokazuje doskonale że agencje reklamowe bardzo dokładnie przyglądają się temu co dzieje się w sieci, a my zwykli użytkownicy nigdy nie wiemy czy oglądamy jakiś prywatny, zabawny  filmik, czy starannie przygotowaną akcję marketnigową.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz