jak poruszać się po blogu?


Jak poruszać się po blogu?
Po prawej stronie znajduje się lista linków "TEMATY". Są to etykiety zgodne z tematami w podręczniku oraz określenie "Pokój nauczycielski". Po naciśnięciu którejkolwiek etykiety przenoszeni jesteśmy do grupy wpisów związanych z danym tematem. Będą tam ciekawostki, pomysły na urozmaicenie lekcji, ciekawe linki czy krótkie prezentacje dotyczące określonego tematu. Odnośnik "Pokój nauczycielski" prowadzi do notek związanych z pomysłami lub ogólnymi informacjami dotyczącymi przedmiotu podstawy przedsiębiorczości lub sposobami prowadzenia zajęć.
Każdy post można komentować. Komentarze w naszym zamierzeniu mają stanowić cenną wartość dla całego bloga, ponieważ pozwolą poznać Państwa opinie zarówno na temat podręcznika czy jego obudowy, jak również wymienić się doświadczeniami. Dlatego też serdecznie zapraszamy do lektury i zachęcamy do dyskusji.

środa, 23 października 2013

:: czy masz ślepotę banerową


To nie żaden wymysł, naprawdę istnieje takie zjawisko. Ślepota banerowa, czyli nieświadome ignorowanie na stronach internetowych elementów wyglądających jak reklamy, dotyczy już znacznej części użytkowników Sieci. Firma Sticky Research przebadała ponad 500 klientów, którzy obejrzeli reklamy 24 marek, a wskaźnik dostrzegalności wahał się między 9 a 41 proc. – średnio wyniósł zaledwie 23 proc. To mało, a to oznacza straty dla firm.
Historia reklamy w Internecie jest krótka, pierwszą umieszczono w 1993 roku i była to reklama kancelarii prawnej z Doliny Krzemowej. Dopiero rok później firma AT&T umieściła swój baner reklamowy na stronie na stronie magazynu „Wired”. To były początki Internetu i do końca lat 90 panowała opinia, że skuteczna reklama musi być duża i wyraźna. Dopiero, gdy zaczęto na poważnie badać postrzeganie banerów reklamowych odkryto zasady które pozwalają w znaczny sposób podnieść ich zauważalność przez co zwiększyć wpływy reklamodawców.
Okazało się, że znak marki jest lepiej oceniany, gdy mieści się na prawo od zdjęcia, a w reklamie z tekstem – na lewo od części tekstowej. Czemu tak się dzieje? To wina mózgu, nasze nerwy wzrokowe krzyżują się, bodźce umieszczone w lewej części pola widzenia przesyłane są do prawej półkuli mózgowej. Bodźce wzrokowe umieszczone po prawej stronie przekazywane są do półkuli lewej. Bardziej skomplikowane bodźce słowne przetwarza głównie lewa półkula, a bodźce obrazowe półkula prawa. Proste bodźce, takie jak krótkie słowa czy schematyczne rysunki, są przetwarzane przez obie półkule z jednakową skutecznością.

 
Schemat półkulowego przetwarzania informacji wzrokowej; źródło: T. Tyszka, A. Falkowski, Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2009, s. 122.

W pewnym zakresie odbiór reklam jest wynikiem naszych preferencji, ale jak widać na powyższym przykładzie, wystarczy podać nam ją w odpowiedni sposób byśmy reagowali tak jak chce nadawca. Ślepota banerowa być może jest obroną mózgu przed natłokiem reklam. Gdy znajdą na to skuteczny sposób, mózg znajdzie kolejny sposób i tak toczy się to dalej. Nie dajcie się manipulować, bądźcie świadomi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz